Galería Moro, Santiago, Chile
06 enero – 31 enero 2009
“La tercera mentira, variaciones cromáticas” reúne dos miradas distintas sobre un mismo problema que ha sido la base de mi investigación a través de los años: el traslado de imágenes fotográficas a medios manuales ligados a técnicas artesanales.
En este caso, el énfasis está puesto en una traducción cromática regulada por la paleta restringida de los hilos de bordar producidos industrialmente. Pese a la cercanía visual con técnicas pictóricas, esta restricción al trabajar con colores previamente establecidos marca una distancia con ese medio.
one hundred and sixty three shades of yellow, green, orange, red, purple, brown, grey and blue (so far) dialoga, en términos temáticos, con un tema clásico de la pintura: la naturaleza muerta; mientras Sans Titre (Sin título) reproduce un trabajo de observación en el espacio específico. Aunque distanciados temáticamente, ambas obras continúan explorando las distorsiones cromáticas producidas por la fotografía, poniendo el acento en lo que se ve y no en lo que se sabe.
Moro Gallery, Santiago, Chile
January 6th – January 31st, 2009
“The third lie: chromatic deflections” brings together two different perspectives on the same problem that has been the basis of my research over the years: the transfer of photographic images to manual media linked to craft techniques.
In this case, the emphasis is on a chromatic translation regulated by the restricted palette of industrially produced embroidery threads. Despite the visual proximity to pictorial techniques, this restriction in working with previously established colours marks a distance from that medium.
one hundred and sixty three shades of yellow, green, orange, red, purple, brown, grey and blue (so far) dialogues, in thematic terms, with a classic theme of painting: the still life; while Sans Titre (Untitled) reproduces a work of observation in a specific space. Although thematically distanced, both works continue to explore the chromatic distortions produced by photography, emphasizing what is seen rather than what is known.