1

FOLLOW ME

TWITTER GPLUS FACEBOOK BEHANCE PINTEREST

Recursos Humanos:
Los abismos

1997

12 fotografías analógicas a color
80 x 90 cm c/u

“Prospect and Perspective: Recent Art from Chile”
Museo de Arte de San Antonio, TX., Estados Unidos

 

Entre los años 1992 y 1996, interesada en ese entonces en relacionar la geografía terrestre con la corporal, realicé una serie de obras que consistieron en el registro fotográfico de distintos “accidentes geográficos” de mi cuerpo. Así, fotografié todas mis cicatrices, lunares y pliegues en encuadres cerrados que amplificaban las texturas y relieves de aquellas topografías. Más adelante se hizo necesario extender la superficie, de modo que sumé en ese registro a aquellos familiares y amigos cercanos que consideré como extensiones de mi propia piel.

Recursos Humanos: Los abismos fue un proyecto que me permitió no solo sumar un “accidente geográfico” nuevo a este catastro que venía realizando, sino también incorporar asuntos tan insignificantes como un ombligo; no aquellos de abdómenes perfectos, sino esos de cualquier persona, con cicatrices, estrías testigos de embarazos, kilos de más: lo no necesariamente bello, pero sí conocido y real.

 

 

Human Resources: Abysses

1997

12 analogue color photographs
80 x 90 cm (34 x 38 in) each

“Prospect and Perspective: Recent Art from Chile”
Museo de Arte de San Antonio, TX., Estados Unidos

 

Between 1992 and 1996, then interested in relating terrestrial with bodily geography, I made a series of works consisting in the photographic registry of different “geographic accidents” of my own body. Thus, I photographed all of my scars, moles and folds in close-up framings, amplifying the textures and reliefs of those topographies. Later on it become necessary to extend the surface, so I added relatives and close friends to that registry, as extensions of my own skin.

Human Resources: Abysses was a project that allowed me not only to add a new “geographic accident” to this kind of “land” registry I had been making, but also to incorporate subjects as insignificant as a belly button; not the one of perfect abdomens, but those belonging to every other person, with scars, stretch marks whitenesses of pregnancy, overweight: not necessarily beautiful, but known and real.

 

Category: